کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کاشان نخستین مدنیت در جهان

۵٬۵۰۰ سال پیش از میلاد یکی از قدیمی ترین سکونت‌گاه در تپه سیلک در داخل کاشان پدید آمد.

کانال کاشانیکا telegram.me/kashanica

۱۲۰کیلوگرم زعفران در روستای علوی کاشان

پنجشنبه, ۲۷ آبان ۱۳۹۵، ۰۵:۲۹ ب.ظ

رئیس شورای روستای علوی کاشان گفت: ۱۲۰کیلوگرم زعفران در روستای علوی کاشان برداشت شد.


وحیدرضا رمضانی در مورد برداشت زعفران در روستای علوی کاشان اظهار داشت: روستای علوی بزرگترین تولیدکننده زعفران در منطقه کاشان است و نزدیک به 25 هکتار زمین زیر کشت جهت کاشت زعفران در این روستا وجود دارد در حالی که کل مساحت زیرکشت در منطقه کاشان 65 هکتار است و این نشان دهنده حجم بالای تولید زعفران در این روستا است.

رئیس شورای روستای علوی کاشان با اشاره به اینکه این روستا، اولین منطقه‌ای بود که به تولید زعفران در کاشان روی آورد، افزود: تولید زعفران در روستای علوی از 20 سال پیش آغاز شده است و بعد از گل محمدی، زعفران دومین محصول از لحاظ تولید در کاشان محسوب می‌شود.

رمضانی تولید زعفران خشک در این روستا را 120 کیلوگرم عنوان کرد و خاطرنشان کرد: یکی از مزیت‌های کشت زعفران، مصرف کم آب این محصول است و با توجه به اینکه کاشان در منطقه‌ای خشک و کم آب واقع شده است، بهترین محصول از لحاظ مصرف کم آب و ارزش افزوده بالا محسوب می‌شود.

وی با اشاره به افراد شاغل به طور مستقیم و غیرمستقیم تصریح کرد: در این راستا 70 نفر به صورت مستقیم و 150 نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار شده‌اند و شایان ذکر است که زعفران گیاهی 7 ساله است و می‌توان تا هفت سال از پیاز آن زعفران تولید کرد و بازه برداشت آن 20 مهر تا 20 آبان است.

رئیس شورای روستای علوی کاشان از تاسیس تعاونی تولید زعفران در روستای علوی خبر داد و بیان کرد: دلیل این امر، کم کردن واسط و عرضه مستقیم محصولات این روستا است و دیگر برنامه درنظرگرفته شده برگزاری جشنواره زعفران در این منطقه است.

رمضانی از اختصاص 10 دستگاه زعفران خشک‌کنی به زعفران کاران روستای علوی توسط جهاد کشاورزی کاشان یاد کرد و گفت: بنده در هر هکتار 6 کیلوگرم زعفران برداشت کردم و به همین دلیل به عنوان برداشت کننده برتر در سطح منطقه کاشان انتخاب شدم و دلیل این امر استفاده از روش‌های نوین کاشت زعفران بود.

نشر خبر فقط با یاد سایت کاشانیکا kashanica.blog.ir آزاد است

  • امیر ...

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی